Sprzedaż nie doszła do skutku, można anulować fakturę
Gdy sporządzone faktury dokumentują czynności, które nie doszły do skutku, podatnik może je anulować, jeżeli nie zostały wprowadzone do obrotu prawnego
Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 19 sierpnia 2010 r. (IPPP2/ 443-397/10-4/KOM).
Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą m.in. na wysyłkowej sprzedaży towarów. Klienci telefonicznie zamawiają produkty, które następnie dostarczane są do nich przesyłką pocztową lub kurierską. Zdarza się jednak, że zamówione towary nie są odbierane lub są zwracane.
Spółka powzięła wątpliwość, czy może wówczas anulować faktury dokumentujące nieskuteczną dostawę. Jej zdaniem gdy przesyłka wraca w całości wraz z fakturą, można uznać, że do transakcji w ogóle nie doszło i z tej przyczyny anulować związaną z nią fakturę.
Izba zgodziła się z tym....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta