Program lojalnościowy bez zwolnień podatkowych
Fiskus znalazł sprytny sposób na opodatkowanie korzyści z uczestniczenia w programach lojalnościowych przez konsumentów
Organy podatkowe twierdzą, że ze zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT może skorzystać osoba, która na preferencyjnych warunkach kupiła towar albo usługę bezpośrednio od organizatora programu, a nie od firm z nim współpracujących. Nawet gdy są to autoryzowani przedstawiciele organizatora programu.
Korzyści ze sprzedaży premiowej
Jeżeli sprzedaż premiowa odbywa się na rzecz konsumenta (osoby nieprowadzącej działalności gospodarczej) i jednorazowa wartość nagrody nie przekracza kwoty 760 zł, to konsument nie płaci podatku dochodowego.
Przekroczenie kwoty 760 zł oznacza konieczność pobrania zryczałtowanego podatku w wysokości 10 proc. nagrody. Podatek pobiera wypłacający premię. Konsument nie rozlicza go w zeznaniu rocznym. Jeżeli program lojalnościowy nie zostanie uznany za sprzedaż premiową, to sytuacja się komplikuje.
Zazwyczaj największym problemem dla organizatora programu jest obowiązek zdobycia danych do sporządzenia PIT-8C dla uczestników promocji.
Kłopoty zamiast szybkiego rozliczenia
Przyjrzyjmy się interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 27 sierpnia 2010 r. (IPPB2/415-539/10-4/MK1), dotyczącej programu sprzedaży premiowej, który miał funkcjonować od 15 marca do 30 września 2010 r. według następującego modelu.
Organizator programu sprzedaje środki chemiczne ochrony roślin autoryzowanym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta