Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie wolno oszukiwać klientów, że likwiduje się sklep

21 października 2010 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Konkurencyjna w stosunku do nas firma przeprowadziła u siebie wyprzedaż, ogłaszając jednocześnie, że jej sklep jest w trakcie likwidacji. Nic takiego jednak nie nastąpiło. Sklep nadal działał, a po trzech miesiącach akcja została powtórzona. Czy taka działalność naszego konkurenta jest zgodna z prawem?

Takie postępowanie należy uznać za czyn nieuczciwej praktyki rynkowej. Wynika to wyraźnie z ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (DzU z 2007r. nr 171, poz. 1206). Zgodnie z nią nieuczciwymi praktykami rynkowymi w każdych okolicznościach są praktyki rynkowe wprowadzające w błąd, a polegające m.in. na twierdzeniu, że przedsiębiorca wkrótce zakończy działalność lub zmieni miejsce jej wykonywania, jeżeli jest to niezgodne z prawdą.

Ustawa ta określa nieuczciwe praktyki rynkowe w działalności gospodarczej i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8758

Spis treści
Zamów abonament