Parkingi za blisko centrum
Parkingi Parkuj i Jedź niepotrzebnie powstają wewnątrz miasta – alarmują eksperci. Ratusz obiecuje zwrot: kolejne będą budowane przy stacjach PKP. Gminy podwarszawskie przed wyborami też przypomniały sobie o miejscach parkingowych dla dojeżdżających do stolicy.
Parkingi Parkuj i Jedź są zbyt często źle zlokalizowane – mówi Robert Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – Miasto woli budować tam, gdzie najłatwiej, np. przy Połczyńskiej czy stacji metra Wilanowska.
– Sens mają parkingi na Młocinach i Marymoncie. Ten przy Połczyńskiej jest poza strefą korków, a ten na Wilanowskiej zbyt blisko centrum – ocenia prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej.
– Parkingi Parkuj i Jedź powinny powstawać przy transporcie szynowym, najlepiej poza Warszawą.
Bubel w al. Krakowskiej?
W al. Krakowskiej obok pętli Okęcie widać już betonową bryłę czteropoziomowego parkingu dla 400 aut i 100 rowerów za 18,7 mln zł. Planowane otwarcie w połowie przyszłego roku. Nawet dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta przyznał nam, że ten obiekt powinien stać w Jankach albo jeszcze dalej. Dlaczego więc stoi w al. Krakowskiej?
2551 miejsc znajduje się na parkingach Parkuj i Jedź w granicach Warszawy
– Nie można budować poza Warszawą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta