Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odświeżyć logo

07 stycznia 2011 | Eko+ | Danuta Walewska
źródło: Rzeczpospolita

Mimo że największe koncerny latami wydają krocie na wbicie nam w pamięć swojego znaku firmowego, to co jakiś czas decydują się na jego lifting. Dlaczego?

Danuta Walewska

Fiat rozpoczął rok od podziału firmy na dwie części i wprowadzenia nowego logo dla obu firm. Nowe logo części motoryzacyjnej – Fiat SpA – jest teraz niebieskie na białym tle, same litery wyższe niż poprzednio. Bez zmian pozostaje logo aut Fiata (srebrne litery na czerwonym tle), które zostało wypromowane na premierze modelu Bravo w 2006 r. Druga część, Fiat Industrial, też będzie miała w logo nazwę Fiat, tyle że są to żółte litery na czarnym tle.

Firma zmieni także logo Chryslera. – W Europie na maskach aut tego producenta będzie widniał napis „Lancia”. Chrysler pozostanie już tylko w USA i W. Brytanii – mówi Bogusław Cieślar, rzecznik Fiata w Polsce.

Ale nie tylko Włosi ostatnio zdecydowali się na takie posunięcie.

Wprowadzenie nowego logo jest ogromnym wyzwaniem marketingowym. W przypadku światowych koncernów, takich jak chociażby Pepsi Co, jeśli doliczymy przemalowanie wszystkich urządzeń, środków transportu, automatów do sprzedaży, jest to nawet wydatek kilkuset...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8820

Spis treści
Zamów abonament