Polska wódka słabo przebija się za granicą
W 2010 r. eksport wódki urósł o ok. 20 proc. Nadal jest jednak niewielki
Prawie 53 mln l wódki sprzedała Polska za granicę w 2010 r. – szacuje Związek Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego. I choć wynik jest o ok. jedną czwartą wyższy niż rok wcześniej, to jako największy producent tego alkoholu w Unii Europejskiej – i czwarty gracz na świecie – nie mamy się nadal czym pochwalić. W całym eksporcie wyrobów spirytusowych Unii wynoszącym 4,6 mln hl (wódki mają w nim udział wynoszący 21 proc.) na polskie marki przypada nieco ponad 3 proc.
Słaba pozycja polskiej wódki za granicą to efekt braku szeroko zakrojonej akcji promocyjnej. – Branża została zostawiona sama sobie przez rząd. Ponadto przedłużająca się prywatyzacja sprawiła, że z opóźnieniem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta