Odwróćmy uczniów od tablicy
Dzieci w Polsce mają problem z wyrażaniem własnego zdania – mówi dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych
Jak zmieniają się przez lata umiejętności polskich nastolatków potrzebne do życia w społeczeństwie? – na to pytanie odpowiada polska część raportu prestiżowego badania umiejętności 15-latków PISA (z ang. Program Międzynarodwej Oceny Umiejętności Uczniów), która dziś będzie prezentowana w Kancelarii Premiera. Wynikami z 2009 r. (ogłoszono je w grudniu 2010 r.) PISA domyka cykl badań.
W debacie o zmianach w umiejętnościach uczniów udział wezmą przedstawiciele Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). OECD, koordynator badań, wybrało Polskę na omówienie wyników ze względu na postęp naszych uczniów. Ale wciąż wiele trzeba poprawić.
rz: Uczniów dobrych i bardzo dobrych w polskich szkołach jest niemal dwa razy mniej niż w krajach, które osiągnęły najlepsze wyniki w badaniu PISA. Np. badanie umiejętności czytania i interpretacji pokazało, że wśród polskich uczniów jedynie ok. 7 proc. osiągnęło bardzo dobry wynik, natomiast w Finlandii ponad 14 proc. W matematyce najlepszych polskich nastolatków było 10 proc. – w Finlandii, Belgii – ponad 20 proc. Dlaczego?
Michał Federowicz, szef polskiego zespołu PISA, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych: Przytoczone wyniki dotyczą najlepszych krajów. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta