Młodzi nie wygryzą dojrzałych kolegów
Polskie firmy zaczynają się przekonywać do programów zarządzania wiekiem, które ułatwiają współpracę pokoleń
– Mówienie o zarządzaniu wiekiem w firmach działających w Polsce jest na razie trochę na wyrost. Tym bardziej że obecnie nie sprzyja temu sytuacja na rynku pracy – ocenia Anna Kwiatkiewicz z firmy doradczej BPI Polska, która dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości przygotowała analizę dobrych praktyk w tej dziedzinie.
Według Kwiatkiewicz, choć przedsiębiorstwa coraz częściej wdrażają działania adresowane do starszych pracowników (kwalifikując do tej grupy osoby w wieku od 45 do 60 lat), to zwykle koncentrują się na programach profilaktyczno-zdrowotnych oraz szkoleniach, które pomagają przygotować trenerów wewnętrznych lub mentorów.
Oferta z klubu seniora
Niewiele firm w Polsce buduje zróżnicowane wiekowo zespoły czy prowadzi specjalną politykę rekrutacji i selekcji starszych pracowników. Tak robi np. sieć sklepów Tesco, która osoby 50+ zatrudnia głównie za pośrednictwem urzędów pracy, a nawet klubów seniorów.
– Bardzo chętnie przyjmujemy pracowników z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta