Spadek zysku mniejszy od oczekiwań
Zysk przed opodatkowaniem Hennes & Mauritz – największej szwedzkiej spółki odzieżowej, znanej na rynku jako H&M, spadł o 15 proc. w III kw., do 716 mln dol. Ale inwestorzy spodziewali się większego spadku i akcje firmy wzrosły o 6,8 proc.
Największymi przeciwnościami, z jakimi spółka musiała się zmierzyć, były wahania kursów walut oraz rosnące ceny bawełny. Przy tym H&M zdołała zminimalizować wzrost kosztów, a jednocześnie zwiększyła udział w rynku. Pomógł w tym rozwój sieci, która zwiększyła się nie o 250 , ale o 265 sklepów. Łącznie H&M ma ich dzisiaj 2300 w 41 krajach.
– Zdecydowanie im się udało rozwinąć na rynkach szybko rosnących, takich jak Chiny czy Chorwacja – uważa Anne Critchlow, analityk z SG Securities. To wszystko dzieje się w sytuacji, kiedy europejscy konsumenci, widząc wyższe ceny, wyraźnie zmniejszają zakupy.
Na giełdzie w Sztokholmie akcje Hennes & Mauritz kosztowały wczoraj 209,1 korony.