Volkswagen bierze polski rynek
Producent aut z Wolfsburga będzie jedną z największych firm motoryzacyjnych w Polsce. Po przejęciu koncernu MAN zostanie właścicielem trzech fabryk autobusów i fabryki ciężarówek. Fuzji nie odczują polscy klienci firmy. W działalności przejętych zakładów w najbliższych latach także raczej nic się nie zmieni
Na połączenie Volkswagena z MAN wyraziła już zgodę Komisja Europejska. Po zrealizowaniu fuzji nowy połączony koncern będzie miał w naszym kraju potencjał imponujący: fabrykę samochodów osobowych i dostawczych, fabrykę silników, trzy zakłady produkcji autobusów oraz fabrykę samochodów ciężarowych.
Dla Volkswagena, który ma na świecie 61 fabryk w 21 krajach i w ubiegłym roku wyprodukował rekordową ilość 7,3 mln samochodów, przejęcie MAN oznacza umocnienie się na globalnym rynku. Do koncernu z Wolfsburga należą już tak znane marki jak Audi, Seat i Skoda. Kontroluje też szwedzką Scanię.
Polskie zakłady to w nowo nabywanych aktywach bardzo łakomy kąsek. Od 2002 roku zainwestowano w ich rozwój przeszło 230 mln euro. Fabryka samochodów ciężarowych w Niepołomicach pod Krakowem, a także fabryki autobusów w Starachowicach i w Sadach pod Poznaniem, wraz z pozostałymi spółkami firmy, zatrudnia prawie 4 tys. osób. MAN to nie tylko największy producent autobusów w Polsce (600 szt. w I półroczu 2011 r.), ale także największy producent ciężarówek (w 2011 r....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta