Dworzec pod specjalnym nadzorem
Ta inwestycja trwała bardzo długo, ale jej efekty będą widoczne przez kilka pokoleń. W dodatku prowadzono ją cały czas przy pełnym utrzymaniu ruchu pociągów. A zatem niejako pod specjalnym nadzorem pasażerów, nie mówiąc już o nadzorze sprawowanym przez miejskiego konserwatora zabytków. Dla wykonawcy – konsorcjum firm Chemobudowa Kraków SA oraz PBK Antis Kraków – było to dodatkowe wyzwanie
Rewaloryzacja historycznego dworca kolejowego w Tarnowie rozpoczęła się w 2000 roku, a zakończyła dopiero w 2010. Prace obejmowały kompleks budynków dworcowych – stacyjnego, pocztowego, mieszkalnego i magazynów oraz plac dworcowy. Szkoda tylko, że inwestor, Polskie Koleje Państwowe, nie zdecydował się na równoległe modernizowanie peronów i dopiero teraz przystępuje do tych prac. Byłoby szybciej i taniej.
Stacja kolejowa w Tarnowie powstała w czasie budowy linii Kraków – Lwów w latach 1861 – 1863. Po raz pierwszy zmodernizowana została w latach 1904 – 1910. Wzorowano się wówczas na dworcu głównym Lwowa. Secesyjny gmach składa się od tego czasu z siedmiu symetrycznie ułożonych części,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta