Udało się z energią, uda się z Trasą Średnicową?
By obniżyć koszty utrzymania Drogowej Trasy Średnicowej, gminy rozważają wybór jednego zarządcy trasy. Dziś każda sama utrzymuje swój odcinek i słono za to płaci
Grupowy zakup usług utrzymania i zarządzania Drogową Trasą Średnicową to pomysł Górnośląskiego Związku Metropolitalnego (związek zrzesza 14 największych miast na prawach powiatu na Górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim). Kilka tygodni temu GZM ogłosił przetarg na grupowy zakup energii dla 20 śląskich i zagłębiowskich samorządów oraz 41 samorządowych spółek i instytucji (w sumie ponad 191 GWh!). Wartość zamówienia to ponad 54 mln zł – jest to największe tego typu zamówienie publiczne w Polsce. Startujące w przetargu gminy liczą na oszczędności od kilku do kilkunastu procent rocznie.
Metropolia chce ten sukces powtórzyć, by zaoszczędzić także na utrzymaniu Drogowej Trasy Średnicowej. A jest na czym. DTŚ liczy ponad 20 km (w finale będzie mieć co najmniej 31,5 km długości od Katowic do Gliwic, ale planuje się też rozszerzenie jej w stronę wschodnią do Mysłowic) i biegnie dziś przez pięć największych miast aglomeracji. To...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta