Chcemy mieć swój kawałek z globalnego tortu
Gospodarka | Coraz więcej polskich firm stara się budować międzynarodowa pozycję. Jednak, by mogły się rozwijać, potrzebują stabilnego prawa
Aleksandra Fandrejewska
– Gospodarki, które mają rozwinięty eksport, z wieloma globalnymi graczami, lepiej sobie radzą w kryzysie – uważa Ryszard Petru, partner w PwC.
O tym, jaki wpływ mają globalni gracze na rozwój regionów i krajów, dyskutowali szefowie dużych polskich firm na panelu „CEE Goes Global. Ekspansja zagranicznych firm z Europy Środkowej i Wschodniej". PwC przedstawił na nim raport „Polski Czempion". Z analiz firmy wynika, że choć państwa często wydają dużo pieniędzy na umiędzynarodowienie działalności biznesu, to firmy nie wiedzą, z jakich pieniędzy i na jakich zasadach mogą korzystać. A jest to ważne choćby dlatego, że zagraniczna ekspansja wiąże się z wprowadzaniem innowacji.
Znaczenie dla regionu
– Nie znam przypadku, by firmy globalne przeniosły poza granicę centrum rozwojowe czy zarząd firmy, a to oznacza, że w regionie, skąd się firma wywodzi, pozostaje know-how...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta