Polskie marki coraz aktywniejsze
Jeśli administracja chce wspomóc globalne firmy, musi dbać o stworzenie krajowych warunków dla biznesu
Jeśli władze publiczne chcą pomagać firmom – globalnym eksporterom – to ich wysiłki powinny być skoncentrowane na poprawianiu warunków do prowadzenia biznesu w kraju. – Nie wydaje mi się, że można być słabą firmą działająca na rynku krajowym i mocną za granicą – uważa Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice. Przypomina, że bardzo rzadko zdarzą się, by urzędy lokalne wydawały decyzje „przedostatniego dnia" terminu, w jakim mają to zrobić. – Zazwyczaj jest to ostatni dzień – mówi.
Szefowie dużych polskich firm, które inwestują poza krajem, przejmują inne przedsiębiorstwa oraz mają za sobą fuzje z zagranicznymi firmami, rozmawiali w Krynicy o tym, jak wygląda ekspansja naszych firm za granicą, w jaki sposób wpływa na rynek krajowy oraz jak buduje się światową markę. PwC, współorganizator panelu „CEE Goes Global. Ekspansja zagranicznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta