Towary wydane do prób i na ekspozycję są kosztem podatkowym
Firma, która przekazuje kontrahentowi produkty do testów lub jako materiały ekspozycyjne, może zaliczyć ich wartość do kosztów uzyskania przychodów. Inaczej będzie jednak, gdy wręczenie ma charakter reprezentacji
Wnioski o interpretacje dotyczące tego problemu pokazują, że podatnicy mają wątpliwości, jak należy rozumieć przepisy. Problemem tym zajmowała się m.in. Izba Skarbowa w Łodzi w odpowiedzi z 5 stycznia 2012 r. (IPTPB3/ 423-266/11-2/KJ).
Obuwie do zaopiniowania
Pytanie zadał producent obuwia. Wyjaśnił, że nieodpłatnie udostępnia pojedyncze egzemplarze swoich produktów odbiorcom (zarówno zajmującym się ich dystrybucją, jak i odbiorcom końcowym).
Wnioskodawca wyjaśnił, że nieodpłatne przekazanie może mieć dwa cele: do testów lub w ramach reklamy. W pierwszym przypadku celem jest zebranie opinii (oceny) przydatności danego modelu obuwia w warunkach pracy istniejących u testującego (potencjalnego klienta). Do przekazywanej pary obuwia wnioskodawca dołącza więc kartę oceny produktu, która trafia do niego po zakończeniu prób (zużyte obuwie zostaje u klienta).
Wydanie w ramach reklamy następuje najczęściej przy wprowadzaniu na rynek nowego modelu obuwia. Ma ono na celu kreowanie nowych potrzeb bezpośrednich użytkowników butów przez kontrahentów-dystrybutorów na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta