Rynek wódki bez przełomu
W 2013 roku może nieco spaść popyt na wódkę. Wydatki na nią sięgną 14,7 mld złotych.
– Ten rok nie będzie przełomowy na polskim rynku wódki – mówi „Rz" Grzegorz Chojnacki, przewodniczący rady nadzorczej Polmosu Bielsko-Biała, właściciela Extra Żytniej oraz Advocata.
Z najnowszej prognozy firmy badawczej Euromonitor International wynika, że w 2013 roku kupimy w sumie 278 mln litrów wódki. W zeszłym roku, według jej szacunków, było to 279,4 mln litrów. Wydatki na najpopularniejszy napój spirytusowy w Polsce zwiększą się o niecałe 3 proc., do ponad 14,7 mld złotych.
Czysta traci na popularności
Niewielkiego spadku wielkości sprzedaży wódki, przy jednoczesnym wzrośnie jej wartości, spodziewa się Krzysztof Tryliński, prezes grupy Belvedere, trzeciego gracza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta