Europa narzuca lenistwo
Paƒstwa starej Unii nie chcą dłużej tolerować polskich przewoźników. Przygotowywane regulacje prawne mają utrudnić konkurencję poprzez narzucenie harmonizacji kosztów pracy.
Narzędziem, którym stare państwa unijne mają nadzieję osłabię pozycję przewoźników z nowych krajów unijnych w transporcie międzynarodowym, jest prawodawstwo socjalne. Skandynawskie i francuskie zrzeszenia podsuwają organom unijnym pomysły ograniczenia kabotażu. Jest to kuriozalna sytuacja, ponieważ kabotaż pomaga w redukcji pustych przebiegów (a więc ograniczyę emisję dwutlenku węgla) i na dodatek stanowi niecałe 3 proc. przewozów krajowych całej UE. Jednak ekologia schodzi na dalszy plan, gdy zagrożone są interesy starych państw UE. Utrudnienie życia przewoźnikom z nowych krajów unijnych warte jest zachodu, bo może powstrzymaę konkurentów także na innych polach.
Fałszywa troska
Ministrowie transportu z krajów unijnych oraz Komisja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta