Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kto dopłaci do autobusów?

25 kwietnia 2013 | Logistyka Transport Spedycja
źródło: Rzeczpospolita

Przedsiębiorstwa autobusowe domagają się rozwiązania problemów przewozów regionalnych, którym nie zaradziła ustawa o transporcie publicznym

W re­gio­nach wiej­skich po­wsta­ją re­gio­ny wy­klu­cze­nia – nie do­jeż­dża do nich ża­den au­to­bus, bo ob­słu­ga rzad­ko za­sie­dlo­nych miej­sco­wo­ści jest nie­opła­cal­na. Sy­tu­acja jest szcze­gól­nie ostro wi­docz­na na ścia­nie wschod­niej. Np. po ban­kruc­twie PKS Bia­ła Pod­la­ska, kon­ku­ru­ją­cy z nim prze­woźni­cy pry­wat­ni pod­nie­śli ce­ny bi­le­tów znacz­nie po­nad 50 proc. Nie dość, że bi­le­ty są droż­sze niż za cza­sów PKS, to jesz­cze znik­nę­ły li­nie o ma­łym ob­cią­że­niu, któ­re by­ły nie­do­cho­do­we i ob­słu­gi­wał je wy­łącz­nie PKS. Na do­da­tek w re­gio­nie nie ma ko­lei, więc miesz­kańcy nie­wiel­kich wsi po­zba­wie­ni są ko­mu­ni­ka­cji. – Zmu­sza się tych lu­dzi do ko­rzy­sta­nia z sa­mo­cho­dów, a prze­cież usta­wa o trans­por­cie pu­blicz­nym mia­ła ta­kim sy­tu­acjom za­po­biec – za­uwa­ża wi­ce­pre­zes Pra­co­daw­ców RP i pre­zes za­rzą­du PKS w Go­rzo­wie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9521

Spis treści

Zielona gospodarka

Zamów abonament