Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie ma kasy na drogi

25 kwietnia 2013 | Logistyka Transport Spedycja
źródło: Rzeczpospolita

Zagrożony jest program budowy dróg krajowych po 2014 r. Krajowy Fundusz Drogowy jest zadłużony po uszy

W ko­lej­nej per­spek­ty­wie unij­nej 20–22 mi­liar­dy eu­ro z bruk­sel­skiej ka­sy zo­sta­nie przezna­czo­ne na dro­gi. Pol­ska mu­si zna­leć 7 mld eu­ro w po­sta­ci wpła­ty z bu­dże­tu, al­bo w po­sta­ci po­ży­czek za­cią­ga­nych przez Kra­jo­wy Fun­dusz Dro­go­wy. Pro­blem po­le­ga na tym, że KFD wy­czer­pał zdol­no­ści kre­dy­to­we, za­dłu­ża­jąc się na po­trze­by wła­śnie kończonych in­we­sty­cji.

Mi­ni­ster­stwo Roz­wo­ju Re­gio­nal­ne­go ostrze­ga, że na­le­ży li­czyć się z ko­niecz­no­ścią podejmo­wa­nia trud­nych de­cy­zji po­li­tycz­nych, bo „nie wszyst­kie po­trze­by in­we­sty­cyj­ne w na­szym kra­ju bę­dą mo­gły być za­spo­ko­jo­ne przez fun­du­sze Wspól­nych Ram Strategicznych" [czy­li tak­że Fun­du­szu Spój­no­ści oraz Eu­ro­pej­skie­go Fun­du­szu Roz­wo­ju Re­gio­nal­ne­go].

Tro­chę ra­chun­ków

Na 31 grud­nia 2012 ro­ku zo­bo­wią­za­nia KFD...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9521

Spis treści

Zielona gospodarka

Zamów abonament