Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czysto i oszczędnie

25 kwietnia 2013 | Logistyka Transport Spedycja
źródło: Rzeczpospolita

Inżynierowie już wiedzą, jak uporać się z normami emisji, które wejdą w życie w 2020 roku. Jedyny problem, to jak zrobić to tanio

Wła­śnie wcho­dzi w ży­cie nor­ma czy­sto­ści spa­lin Eu­ro VI i od po­cząt­ku przy­szłe­go ro­ku tyl­ko ta­kie cię­ża­rów­ki bę­dą w sprze­da­ży. Kon­cer­ny za­po­wia­da­ją, że bę­dą droż­sze od ho­mo­lo­go­wa­nych na Eu­ro V o co naj­mniej o kil­ka tys. eu­ro. Tym­cza­sem Ko­mi­sja Eu­ro­pej­ska wspól­nie z pro­du­cen­ta­mi sa­mo­cho­dów oraz in­sty­tu­ta­mi ba­daw­czy­mi pra­cu­je nad ko­lej­ny­mi nor­ma­mi. Trzy stro­ny uzgod­ni­ły, że w 2020 ro­ku zo­sta­nie ogra­ni­czo­na emi­sja dwu­tlen­ku wę­gla o 20 proc. w sto­sun­ku do 2005 ro­ku.

Na­ukow­cy są zgod­ni, że dal­sza re­duk­cja za­nie­czysz­czeń jest tech­nicz­nie nie­moż­li­wa – mniej­sze ilo­ści sa­dzy i tlen­ków wę­gla by­ły­by trud­ne do zmie­rze­nia. Sil­nik  Eu­ro VI emi­tu­je o 97 proc. sa­dzy i o 95 proc. tlen­ków azo­tu mniej od die­sla speł­nia­ją­ce­go nor­mę Eu­ro 1, któ­ra za­czę­ła obo­wią­zy­wać 20 lat te­mu....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9521

Spis treści

Zielona gospodarka

Zamów abonament