Czysto i oszczędnie
Inżynierowie już wiedzą, jak uporać się z normami emisji, które wejdą w życie w 2020 roku. Jedyny problem, to jak zrobić to tanio
Właśnie wchodzi w życie norma czystości spalin Euro VI i od początku przyszłego roku tylko takie ciężarówki będą w sprzedaży. Koncerny zapowiadają, że będą droższe od homologowanych na Euro V o co najmniej o kilka tys. euro. Tymczasem Komisja Europejska wspólnie z producentami samochodów oraz instytutami badawczymi pracuje nad kolejnymi normami. Trzy strony uzgodniły, że w 2020 roku zostanie ograniczona emisja dwutlenku węgla o 20 proc. w stosunku do 2005 roku.
Naukowcy są zgodni, że dalsza redukcja zanieczyszczeń jest technicznie niemożliwa – mniejsze ilości sadzy i tlenków węgla byłyby trudne do zmierzenia. Silnik Euro VI emituje o 97 proc. sadzy i o 95 proc. tlenków azotu mniej od diesla spełniającego normę Euro 1, która zaczęła obowiązywać 20 lat temu....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta