Przepis na zyski w gastronomii
Prowadzenie restauracji to trudne zajęcie. Zaczynając, warto więc skorzystać ze sprawdzonych wzorców.
Kryzys nie ominął branży gastronomicznej. Jednak eksperci podkreślają, że w dłuższym okresie ma ona bardzo dobre perspektywy. Polacy wciąż jedzą poza domem znacznie rzadziej, niż przedstawiciele innych krajów UE i ta różnica będzie się zacierać.
Coraz większą popularnością w Polsce cieszy się franczyza. Siła znanej marki i wspólny marketing to tylko niektóre jej plusy. – W części systemów franczyzobiorcy mają z góry określonych dostawców, przez co łatwiej jest zarządzać stanami magazynowymi półproduktów, materiałami promocyjnymi czy opakowaniami. Ponadto łatwiej jest zbudować biznesplan dla znanego menu – mówi Jarosław Frontczak, analityk firmy badawczej PMR.
Plusy i minusy
Sieci często wymagają od licencjobiorców przejścia dedykowanych szkoleń. Dzięki temu chcą uzyskać pewność, że nowy przedsiębiorca będzie trzymał się wyznaczonych standardów obsługi. Jeśli chodzi o wybór odpowiadającej nam sieci, oferta na rynku jest bardzo szeroka. Podobnie z wkładem własnym. Tutaj rozpiętość jest bardzo duża: od zaledwie kilku tysięcy do nawet kilku milionów złotych. – Tanie systemy polegają najczęściej na kupieniu maszyny i kilku banerów, czy stendów reklamowych – wskazuje Frontczak. Tymczasem nabycie znanej marki niesie ze sobą szereg wymiernych korzyści. Przede wszystkim łatwiej nam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta