Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rachunek musi potwierdzać wykonanie usługi lub dokonanie sprzedaży

29 maja 2013 | Prawo i praktyka | Regina Drabik

Klient ma maksymalnie trzy miesiące na to, aby zwrócić się do sprzedawcy o dowód transakcji. Po upływie tego czasu przedsiębiorca nie ma obowiązku spełnić jego żądania

- Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Jak klient chce, to wystawiam mu rachunek, jednak zazwyczaj klienci nie chcą rachunków. Czasami zdarza się, że klient po jakimś czasie chce tego rachunku za usługę, bo się zorientował, że musi się rozliczyć ze swoim pracodawcą. Do jakiego terminu po wykonaniu usługi mogę taki rachunek wystawić? – pyta czytelnik.

Zgodnie z art. 87 § 1 ordynacji podatkowej (dalej: o.p.) podatnicy prowadzący działalność gospodarczą mają obowiązek wystawić rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi na żądanie kupującego lub usługobiorcy. Kupujący (usługobiorca) ma zatem prawo żądania od sprzedawcy (usługodawcy) wystawienia takiego rachunku....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9548

Wydanie: 9548

Spis treści
Zamów abonament