E-handel na bakier z przepisami
Sklep internetowy musi informować klienta o jego prawach. Nie wystarczy umieszczenie ich w regulaminie.
Aż 90 proc. sprzedawców internetowych nie informuje klientów we właściwy sposób o tym, że mają oni prawo odstąpienia od umowy w ciągu dziesięciu dni od daty zakupu towaru. Wynika to z badania przeprowadzonego przez serwis CentrumSprzedawcy.pl. Chodzi o to, że do przesyłek nie dołączają oni pisemnego wyciągu informacji wymaganego podczas sprzedaży przez Internet.
Wymóg informacyjny
Zgodnie z ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny osobom kupującym w Internecie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu dziesięciu dni. Może więc bez podania przyczyn oddać zakupiony towar i otrzymać zwrot pieniędzy.
Sprzedawca natomiast...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta