Kandydat jak produkt
Szukając pracy warto pamiętać o zasadach sprawdzonych w kampaniach marketingowych firm.
O budowaniu marki mówią dziś nie tylko specjaliści od brandingu towarów i usług, ale także doradcy kariery i eksperci HR. Podobnie jest z obecnością w portalach społecznościowych, gdzie swoje profile mają zarówno firmy i ich flagowe marki, jak również specjaliści i menedżerowie. Niekiedy nawet są to te same portale, a konkretnie jeden – Facebook.
Nie bez powodu szukanie pracy porównuje się coraz częściej do sprzedaży, tyle tylko, że produktem jest tu sam kandydat. Jacek Zimnicki, starszy konsultant w firmie Lee Hecht Harrison DBM, która specjalizuje się w outplacemencie, czyli wsparciu dla zwalnianych pracowników, twierdzi, że bardzo istotną obecnie kompetencją, wręcz niezbędną do zdobycia pracy jest „inteligencja marketingowa".
W dobie rosnącej konkurencji na rynku pracy i automatyzacji procesów selekcji staje się ona niezbędna, by opracować wygrywające CV i skutecznie przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej. Warto też pamiętać o kilku zasadach, które stosują firmy budujące mocne i poszukiwane przez konsumentów marki.
1.
Zdobyć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta