Podsumowanie w protokole
PROCEDURA | Wyznaczony zespół musi ustalić okoliczności, w jakich podwładny uległ wypadkowi przy pracy. Do zakończenia oględzin miejsca zdarzenia pracodawca nie powinien niczego zmieniać.
Składa się ono z kilku etapów i jest ściśle sformalizowane. Gdy w firmie dojdzie do wypadku, pracodawca ma ochronić miejsce tego zdarzenia oraz przeprowadzić postępowanie powypadkowe. W nim ustala się i spisuje okoliczności nieszczęścia w protokołach zeznań poszkodowanego i świadków oraz sporządza inną dokumentację.
Okoliczności i przyczyny wypadku ustala zespół powypadkowy powołany przez pracodawcę. W jego skład wchodzi pracownik służby bezpieczeństwa i higieny pracy oraz społeczny inspektor pracy. U pracodawcy, u którego nie działa społeczny inspektor, do zespołu powypadkowego zamiast niego, jako jego członek wchodzi przedstawiciel pracowników mający aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie bhp. Zespół ten działa w sposób określony w rozporządzeniu Rady Ministrów z 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (DzU z 2009 r. nr 105, poz. 870).
Jaka procedura
Po ustaleniu okoliczności i przyczyn wypadku zespół sporządza,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta