Więcej pewności dla firm handlujących autami
Projekt | Instytucja wiążącej informacji akcyzowej zmniejszy ryzyko biznesowe przedsiębiorców, ale nie rozwiąże trwających już sporów z urzędami celnymi.
Czy przywożony z Niemiec dwumiejscowy mitsubishi pajero z paką ładunkową to pojazd osobowy czy ciężarowy? Dziś zależy to od uznania urzędów celnych. Na dodatek mogą one zmieniać zdanie i ten sam pojazd uznany za ciężarówkę potraktować jak auto osobowe. A to może oznaczać konieczność zapłacenia akcyzy. Wyniesie 3,1 proc. albo 18,6 proc. wartości auta, zależnie od pojemności silnika.
Sytuacja się zmieni, pod warunkiem że w życie wejdą propozycje Ministerstwa Gospodarki. W projekcie zmian w 30 ustawach, obliczonych na odbiurokratyzowanie relacji przedsiębiorców z urzędami, znalazła się także ta o wiążącej informacji akcyzowej (WIA). Byłoby to urzędowe potwierdzenie klasyfikacji danego towaru do określonego kodu, tzw. nomenklatury scalonej, czyli klasyfikacji towarowej stosowanej do celów akcyzy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta