Jak napisać regulamin konkursu
PRZEDSIĘBIORCY | Trzeba poinformować uczestników o tym, kto jest organizatorem, kto odpowiada za nadzór oraz jakie są warunki uczestnictwa w promocyjnej grze.
Konkurs to dobry i niedrogi sposób na promocję firmy, umożliwiający stworzenie bazy potencjalnych klientów. Jego organizacja wydaje się prostym narzędziem marketingowym, często jednak od strony formalno-prawnej jest dla przedsiębiorców wyzwaniem. Przedsiębiorca, który chce przeprowadzić konkurs, zobligowany jest do sporządzenia i udostępnienia uczestnikom odpowiedniego regulaminu.
To nie jest gra losowa
Przed uruchomieniem konkursu należy zastanowić się jak konkurs zorganizować, aby nie był on grą losową. Gry losowe reguluje ustawa z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (DzU z 2009 r., poz. 201 nr 1540 z późn.zm.), co nakłada na organizatora dodatkowe wymagania. Zgodnie z art. 2 ust. 1 tej ustawy grami losowymi są gry o wygrane pieniężne lub rzeczowe, których wynik zależy od przypadku (loterie pieniężne, gry pieniężne). Jeżeli mamy do czynienia z grą losową, wówczas musimy uzyskać zezwolenie dyrektora izby celnej, na którego obszarze właściwości miejscowej prowadzona będzie gra. Aby uzyskać zezwolenie, należy udokumentować legalność pochodzenia źródeł kapitału, mieć dokumenty zaświadczające o niezaleganiu z zapłatą podatków, należności celnych, a także składek ZUS. Dodatkowo możliwość organizacji określonego typu gry losowej zależy od typu i działalności organizatora. Za organizację gier losowych bez zezwoleń grożą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta