Dres i żupan
Polską modą rządzi ekonomia, dlatego hitem sezonu są dresy wkładane do wszystkiego. O haute couture nad Wisłą niemal nikt już nie marzy.
Polska moda jest modna. Każde szanujące się miasto – od Warszawy przez Białystok po Mielec – musi mieć swój fashion week lub przynajmniej fashion weekend. Po eksplozji modowych blogów w Internecie można wnioskować, że na każde piętro w każdym bloku w naszym kraju przypadają dwie blogerki. Trwa ekspansja internetowych sklepów z polskimi autorskimi markami, co rusz otwierają się designerskie butiki w modnych kwartałach śródmieścia czy apartamentowcach, a projektanci stali się celebrytami. A ci, którzy jeszcze nie są, wkrótce się staną.
Właśnie rusza emisja programu „Projektanci na start" w Fox Life, a TVN szykuje własną wersję amerykańskiego reality show „Project Runaway" – obie produkcje pokażą zmagania młodych o wejście do profesjonalnego świata mody. Przez co możliwe jest, że szycie – podobnie jak było to w przypadku tańca i gotowania – dzięki telewizji stanie się nowym hobby Polaków.
Pretensja do awangardy
Asama moda? Zakończony właśnie tydzień mody w Łodzi (pokazywano kolekcje na przyszłoroczną wiosnę i lato) to dobra okazja do przyjrzenia się, jaki jest nasz gust i na czym obecnie zarabia się pieniądze. A zarabia się głównie na dresach. Liczba kolekcji quasi- -sportowych pokazanych na łódzkim wybiegu i w strefie showroomów (rodzaj targów towarzyszących tygodniowi mody) była...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta