Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klienci wymuszą innowacje

07 maja 2014 | Ekonomia

Co łączy koncern paliwowy Shell z filmową spółką z Hollywood? I dlaczego przemysł ciężki będzie potrzebował humanistów? Odpowiedzią jest słowo „innowacja”.

Piotr Łuba, Jolanta Kokosińska

Może nie tak często jak o wydarzeniach na Ukrainie czy o zbliżających się wyborach do europarlamentu, ale o innowacyjności mówimy coraz częściej. Dyskusja ta dopiero raczkuje i przed nami kolejne jej odsłony. Warto zadać sobie pytanie, jak innowacja się rodzi w organizacjach.

PwC odpytała 51 firm, które można uznać za wyróżniające się pod względem zaangażowania w badania i rozwój. 44 proc. z nich reprezentowało głównie sektor tradycyjny, m.in. energetykę i przemysł ciężki. Badane spółki na działalność badawczo-rozwojową przeznaczyły 8 proc. przychodów, a aż 32 proc. z nich wydało na nią więcej niż 10 proc. Pozytywnie wypadają na tle ogółu przedsiębiorstw innowacyjnych w Polsce. Ich wydatki na badania i rozwój według badania Eurostatu nie przekraczały 3 proc. przychodów.

Teraz humaniści

Nasza elita przedsiębiorstw rusza więc nową...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9831

Wydanie: 9831

Spis treści
Zamów abonament