Klienci wymuszą innowacje
Co łączy koncern paliwowy Shell z filmową spółką z Hollywood? I dlaczego przemysł ciężki będzie potrzebował humanistów? Odpowiedzią jest słowo „innowacja”.
Piotr Łuba, Jolanta Kokosińska
Może nie tak często jak o wydarzeniach na Ukrainie czy o zbliżających się wyborach do europarlamentu, ale o innowacyjności mówimy coraz częściej. Dyskusja ta dopiero raczkuje i przed nami kolejne jej odsłony. Warto zadać sobie pytanie, jak innowacja się rodzi w organizacjach.
PwC odpytała 51 firm, które można uznać za wyróżniające się pod względem zaangażowania w badania i rozwój. 44 proc. z nich reprezentowało głównie sektor tradycyjny, m.in. energetykę i przemysł ciężki. Badane spółki na działalność badawczo-rozwojową przeznaczyły 8 proc. przychodów, a aż 32 proc. z nich wydało na nią więcej niż 10 proc. Pozytywnie wypadają na tle ogółu przedsiębiorstw innowacyjnych w Polsce. Ich wydatki na badania i rozwój według badania Eurostatu nie przekraczały 3 proc. przychodów.
Teraz humaniści
Nasza elita przedsiębiorstw rusza więc nową...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta