Tylko bezpośrednio pozna się klienta
Wiele porad czy usług rachunkowych można dziś zrobić zdalnie, ale nie wszystko.
Jak twierdzą eksperci, internet jest narzędziem, które bardzo ułatwiło komunikację między ludźmi, ale też firmami. – Wiele rzeczy można dziś, jeśli chodzi o rachunkowość, ustalić, kontaktując się z klientem w sposób elektroniczny – mówi Elżbieta Kliman-Rola z warszawskiej kancelarii prawno–rachunkowej Kliman-Rola. Istniejąca od dwóch lat firma specjalizuje się w prowadzeniu usług rachunkowych dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz w doradztwie prawnym z prawa cywilnego.
Ekspertka wylicza: – Dokumenty od kontrahentów można dziś otrzymać w formie skanu. – Jeżeli nie ma takiej potrzeby, zasadniczo istnieje możliwość, że z klientem można się nie spotkać – uważa ekspertka. Dodaje, że PIT 37 można przesłać do kancelarii w formie skanu, a na jego podstawie rozliczenie zostanie przesłane do urzędu skarbowego, a potem klient dostanie elektroniczne potwierdzenie złożenia rozliczenia. Z kolei faktura za usługę zostanie wysłana pocztą elektroniczną. – Osobiście staram się jednak korzystać z tradycyjnych form komunikacji, czyli zwykłego spotkania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta