Poczta Polska zamierza przejmować firmy kurierskie
W przyszłym miesiącu państwowy operator ogłosi nową strategię. Jednym z filarów jego przychodów ma być segment paczek.
Poczta Polska (PP) chce rzucić wyzwanie firmom na rynku usług kurierskich. Spółka planuje mocno zaangażować się w sektor KEP (kurier, ekspres, paczka), a w szczególności obsługę segmentu e-commerce, czyli handlu internetowego.
Elementem nowej strategii mają być przejęcia firm kurierskich – ustaliła „Rz". Jerzy Jóźkowiak, prezes PP, nie ukrywa, że spółka myśli o akwizycjach. – Operator taki jak Poczta Polska powinien w takim procesie uczestniczyć i z pewnością takie działania będą podejmowane – podkreśla.
Udział w przychodach PP listów papierowych maleje. Przychody z usług listowych spadają co roku o 2–5 proc. Jak wyjaśnia Dariusz Dolczewski, dyrektor Departamentu Poczty w Ministerstwie Administracji i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta