Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Państwowe instytucje i organizacje razem o prawach konsumentów

10 czerwca 2014 | Prawo i praktyka | Michał Kołutniak

O tym, jakie prawa przysługują osobom kupującym od akwizytorów, jak sprawdzić, czy firma jest rzetelna, w jaki sposób można odstąpić od umowy i co zrobić, gdy padliśmy ofiarą oszusta, informują 22 instytucje.

Na pokazie i od akwizytora – to zapowiedź wygodnych zakupów, pod warunkiem że konsument zna swoje prawa, a przedsiębiorca je respektuje. Podstawowe prawo osoby zawierającej umowę poza lokalem przedsiębiorcy, czyli np. u siebie w domu lub na specjalnym pokazie, gdzieś w wynajętej sali, wiąże się z możliwością wycofania się z takiego kontraktu w ciągu dziesięciu dni. Jednak, jak pokazuje praktyka, przy sprzedaży poza lokalem firmy często zdarzają się przypadki, w których konsumenci padają ofiarą oszustów. Często wprowadzani są w błąd co do samego faktu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9860

Wydanie: 9860

Spis treści
Zamów abonament