Poprawianie statystyk
Tekst Katarzyny Hall zaskakuje. Trudno bowiem zgodzić się z formułą, w której była minister edukacji, pisząc o oświacie, zapomina wspomnieć o roli, którą sam odegrał – odpowiada dziennikarz „Rz".
Warto dodać, że Hall od 1989 r. była jedynym szefem MEN, który miał możliwość zarządzać tym resortem przez pełną czteroletnią kadencję. Wydaje się, że uczciwie byłoby, aby pisząc kolejny tekst, eksminister chociaż w jednym akapicie wytłumaczyła filozofię własnych działań i odpowiedziała na kilka podstawowych pytań. Oto one.
To prawda, że dokumenty strategiczne UE wymagają od państw członkowskich, by upowszechniały edukację, ale dlaczego w Polsce robi się to kosztem jakości? Dlaczego, by pompować statystyki osób ze średnim i wyższym wykształceniem, obniża się progi dostępu do liceów ogólnokształcących i na uczelnie? Jak to możliwe, że absolwent gimnazjum, który według skali rekrutacyjnej zakończył ten etap edukacji z wynikiem 33 punktów na 200 możliwych, co oznacza, że przyswoił około 16 proc. wiedzy, może kształcić się w liceum ogólnokształcącym? Gdzie jest potencjał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta