Strona WWW to nie tylko wizytówka instytucji publicznej
Witryna internetowa oprócz danych kontaktowych powinna zawierać wskazówki, jakie sprawy i w jaki sposób można załatwić w urzędzie.
Strona internetowa powinna być nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale przede wszystkim użyteczna. Dlatego internauta musi znaleźć na niej wskazówki, które pomogą mu w kontakcie z administracją.
Identyfikacja strony
Strona główna to często pierwszy element, z którym styka się użytkownik, zarówno nowy, jak i powracający. Z tego powodu, poza wieloma innymi funkcjami strona główna powinna ułatwiać identyfikację całego serwisu.
Trzeba też pamiętać, że użytkownicy nie zawsze rozpoczną przeglądanie serwisu od jego strony głównej. Często są odsyłani do podstron przez wyszukiwarki.
Dlatego ważne jest, aby każdą podstronę traktować jak stronę główną. Dobrą praktyką jest pozostawianie określonych regionów serwisu bez zmian niezależnie od podstrony, na której znajduje się użytkownik.
Jednym z takich regionów jest nagłówek – górna część serwisu, gdzie powinny znajdować się podstawowe elementy identyfikujące stronę – mówi Michał Madura ze studia EDISONDA z Krakowa, współorganizatora badania serwisów polskich urzędów Administrada.
Poprawie wizerunku może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta