Dobra galicyjska marka
Gospodarka | Dawna stolica Polski słynie nie tylko z zabytków. Jest także miejscem narodzin wielu firm cenionych w kraju i za granicą.
– Jesteśmy dumni z naszego pochodzenia i podkreślamy je we wszelkich działaniach promocyjnych – mówi „Rz" Dariusz Orłowski, prezes Wawelu, czołowego gracza polskiego rynku słodyczy, którego produkty można kupić w ponad 40 krajach świata.
Liczący ponad 100 lat Wawel wyróżnia się na tle brandów o krakowskich korzeniach nie tylko ze względu na długą historię. W ubiegłorocznym rankingu 330 najdroższych polskich marek „Rz" – z wartością przekraczającą 241 mln zł – zajął 57. miejsce. To najlepszy wynik wśród markowych produktów z grodu Kraka.
Nasze podniebienia podbiły nie tylko krakowskie słodycze. Polubiliśmy m.in. wywodzące się stąd napoje Oshee. Symbolem dawnej stolicy jest też obwarzanek krakowski, jeden z 36 produktów regionalnych z Polski, które do tej pory ochroną objęła Unia Europejska.
57. miejsce zajął producent słodyczy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta