Promocja „trzy produkty w cenie dwóch” nie jest upustem
Jeżeli klient płaci za dwa towary, a trzeci otrzymuje gratis przy kasie, to jest to nieodpłatne wydanie towaru. O tym, że w takiej sytuacji dochodzi do zakupu dwóch produktów, świadczy to, że na paragonie występują dwie pozycje.
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w wyroku z 29 sierpnia 2014 r. (I SA/Kr 831/14).
Spółka prowadzi sieć sklepów delikatesowych na terenie kraju. W celu zachęcenia swoich klientów do zakupu towarów podejmuje różnego rodzaju działania promocyjne. Jednym z takich działań jest akcja „kup trzy produkty w cenie dwóch". Klient, który zdecyduje się na promocyjny zakup dwóch towarów, otrzyma trzeci, płacąc za zakupy przy kasie, lub po zapłacie, np. w oddzielnym punkcie na terenie sklepu po okazaniu paragonu dokumentującego zakup.
Spółka zadała pytanie we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, czy w opisanej sytuacji dochodzi do udzielenia upustu, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy o VAT. W ocenie podatnika istotne jest to, że zgodnie z tym przepisem podstawę opodatkowania VAT obniża się o kwoty udokumentowanych i obowiązkowych rabatów. W ramy pojęcia rabatu towarowego idealnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta