Tłuste lata dla cydru i whisky
Czysta wódka i jasne pełne mają coraz większą konkurencję. Młodzi Polacy wolą kolorowe trunki.
Beata Drewnowska
O niemal 30 proc. rocznie będzie rosła sprzedaż cydru w Polsce w latach 2013–2019 – wynika z najnowszej prognozy firmy badawczej International Wine & Spirit Research (IWSR). Na tak szybki wzrost popularności nie może liczyć żaden z pozostałych alkoholi dostępnych na naszym rynku.
– Cydr jest nadal stosunkowo młodą kategorią w Polsce, startującą z małej bazy, i wciąż korzysta z efektu nowości – mówi „Rz" Agata Andrzejczak, analityk IWSR. – Na wzrost jego popularności przekładają się także duże nakłady inwestycyjne głównych graczy, np. firm Ambra i Jantoń.
W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta