Zamiast pieniędzmi coraz częściej płacimy danymi
Prywatność | Tracimy kontrolę nad informacjami o nas i tym, kto je przetwarza. To efekt tego, że dajemy je w zamian za rabaty czy darmowe wejściówki na imprezy.
Łukasz Kuligowski
Jedni chronią swoje dane i swoją prywatność. Inni lekką ręką przekazują je różnym firmom, choćby w zamian za rabaty czy darmowe usługi. Tak właśnie było podczas targów POLEKO w Poznaniu. Odwiedzający mogli zapłacić za wejście 50 proc. mniej, jeżeli zgodzili się przekazać organizatorom swoje dane osobowe.
– To niesprawiedliwe. Dlaczego ci, co chronioną swoją prywatność, mają płacić więcej? – oburzał się jeden z przedsiębiorców, który odwiedził targi.
Akceptacja jak umowa
Okazuje się, że także podczas niektórych wydarzeń kulturalnych ludzie w zamian za informacje o sobie dostają darmowe wejściówki.
Wszystko to jest legalne....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta