Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zamiast pieniędzmi coraz częściej płacimy danymi

05 listopada 2014 | Prawo | Łukasz Kuligowski

Prywatność | Tracimy kontrolę nad informacjami o nas i tym, kto je przetwarza. To efekt tego, że dajemy je w zamian za rabaty czy darmowe wejściówki na imprezy.

Łukasz Kuligowski

Jedni chronią swoje dane i swoją prywatność. Inni lekką ręką przekazują je różnym firmom, choćby w zamian za rabaty czy darmowe usługi. Tak właśnie było podczas targów POLEKO w Poznaniu. Odwiedzający mogli zapłacić za wejście 50 proc. mniej, jeżeli zgodzili się przekazać organizatorom swoje dane osobowe.

– To niesprawiedliwe. Dlaczego ci, co chronioną swoją prywatność, mają płacić więcej? – oburzał się jeden z przedsiębiorców, który odwiedził targi.

Akceptacja jak umowa

Okazuje się, że także podczas niektórych wydarzeń kulturalnych ludzie w zamian za informacje o sobie dostają darmowe wejściówki.

Wszystko to jest legalne....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9984

Wydanie: 9984

Spis treści
Zamów abonament