Ocena to nie przesłuchanie
W rozmowie z podwładnym w sprawie wyników jego pracy ważne są nie tylko konkrety, ale też wyraz twarzy przełożonego, tembr głosu, nastawienie, a nawet pomieszczenie, w którym odbywa się spotkanie.
Karolina Zając
Porozumiewanie się z pracownikami odgrywa kluczową rolę w firmie. Przepływ informacji pozwala szybciej działać, co przekłada się na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.
Od dialogu do ewaluacji
Komunikowanie się leży u podstaw wszelkich procesów zachodzących w organizacji, wpływając na ich skuteczność. Jeśli jest efektywne, zda egzamin niezależnie od branży, stanowiska i rynku. Głównie z powodu rozprzestrzeniającej się i zajmującej większość czasu w ciągu dnia pracy wymiany informacji, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania spółki.
Różnorodność dostępnych narzędzi komunikacyjnych, jakimi mogą posługiwać się firmy, w znaczącym stopniu usprawnia przebieg porozumiewania się. Nie wolno jednak zapominać o klasycznej formie, jaką jest rozmowa i wymiana opinii.
Mimo że komunikacja z pracownikami jest oczywista, firmy nie zawsze ją stosują; szczególnie w dzisiejszym, dynamicznym otoczeniu. Świat przekształca się każdego dnia, a zmiana stała się nieodzownym elementem w procesach organizacyjnych. Umiejętność radzenia sobie z przeobrażeniami weszła do kanonu wymaganych i podstawowych kompetencji pracowników. W rezultacie są oni poddawani częstym zmianom, co na ogół nie sprzyja osiąganiu celów biznesowych. Dlatego komunikacja wewnętrzna w firmach w takich sytuacjach jest dziś bardziej istotna niż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta