Dotowane usługi doradcze w zakresie marketingu i efektywności energetycznej
Krajowy System Usług dla małych i średnich firm wzbogacił się o dwa projekty, które mają pomóc w lepszym zarządzaniu i wykorzystywaniu energii. Taka usługa jest dofinansowana w 70 proc.
Przedsiębiorcy mogą korzystać z dwóch nowych usług doradczych oferowanych w ramach Krajowego Systemu Usług. Pierwsza z nich swoim zakresem obejmuje marketing i sprzedaż produktów i jest skierowana do mikro i małych firm z branży przetwórstwa rolno-spożywczego. Druga koncentruje się na efektywności energetycznej.
Dla lepszej sprzedaży
Dzięki pierwszej usłudze przedsiębiorstwa mają poprawić efektywność zarządzania, podnieść zdolności operacyjne firmy oraz zwiększyć jej konkurencyjności poprzez wdrożenie nowych narzędzi marketingowych i sprzedażowych. Usługa podzielona jest na cztery etapy. Pierwszy obejmuje przeprowadzenia audytu marketingowego. Jest to szczegółowa analiza sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa i stanowi podstawę do zbudowania planu marketingowego dopasowanego do specyfiki firmy i wyzwań przed nią stojących. Audyt może zostać przeprowadzony z wykorzystaniem:
- analizy uwarunkowań zewnętrznych (np. analiza popytu, podaży podobnych artykułów na rynku, potencjalnych nabywców i konkurentów, systemu dystrybucji i zaopatrzenia),
- analizy uwarunkowań wewnętrznych (ocena pozycji rynkowej klienta, analiza struktury sprzedaży, dotychczasowej działalności marketingowej klienta, o ile była prowadzona oraz analizę jego słabych i mocnych stron),
- identyfikacji i analizy potencjalnych problemów marketingowych ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta