Produkty przyszłości
Przedsięwzięcia, dzięki którym polskie firmy mogą konkurować na globalnym rynku, zasługują na wyjątkowe uznanie. I miano Polskiego Produktu Przyszłości. Dotychczas o ten tytuł walczyło aż 800 projektów.
Mirosława Frankiewicz
W tym roku już po raz XVII wyłoniono zdobywców tytułu Polski Produkt Przyszłości. To prestiżowy konkurs, w którym nagradzane są nowe, innowacyjne produkty czy technologie przyczyniające się do unowocześnienia polskiej gospodarki. Jego celem są promocja i upowszechnianie osiągnięć tych polskich twórców, których projekty są najbardziej innowacyjne, najbardziej wybiegają w przyszłość, a jednocześnie mają szansę zaistnieć na rynku, nie tylko polskim.
– Konkurs jest okazją do zaprezentowania szerokiej publiczności innowacyjnych produktów. Stanowi on narzędzie służące zmianie postaw, a także zwiększenia świadomości w zakresie potrzeby wdrażania innowacji – mówił podczas tegorocznej gali Janusz Piechociński, wicepremier i minister gospodarki. Jak z kolei wcześniej podkreślała prezes Bożena Lublińska-Kasprzak, każdy nagrodzony projekt to oryginalna kompozycja kreatywności, nowości, innowacyjności i wreszcie szczególnych walorów technicznych i ekonomicznych.
Gęste sito wyboru
Wybór takich najlepszych projektów wcale nie jest prosty i odbywa się w dwóch etapach. W pierwszym dokonywana jest wstępna ocena zgłoszonych projektów. Największą liczbę punktów, bo aż pięć, można dostać za innowację projektu w skali globalnej (w skali Europy – trzy punkty) oraz zgodność projektu z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta