Firmy handlujące LPG uciekają do innych branż
Ciepła zima, kryzys budowlany i tania benzyna mocno uderzyły w polski rynek gazu płynnego.
Michał Duszczyk
Firmy, które działają na wartym około 4 mld zł rynku gazu płynnego, mają kłopot. Choć nasz kraj pod względem zużycia tego paliwa jest szóstym rynkiem w UE, a pod względem sprzedaży autogazu zalicza się do ścisłej światowej czołówki (wyprzedzają nas tylko Korea Płd., Turcja i Rosja), Polacy kupują coraz mniej LPG. Według ekspertów w 2014 roku popyt skurczył się o kilka procent. Ich zdaniem po raz pierwszy mogła spaść też liczba samochodów zasilanych tym paliwem.
Rynek się kurczy
W ciągu ostatniej dekady liczba aut na gaz jeżdżących po polskich drogach rosła w tempie 2–6 proc. rocznie. Przedstawiciele firm LPG, z którymi rozmawialiśmy, nie ukrywają, że do warsztatów z samochodowymi instalacjami autogazu zagląda dziś jednak coraz mniej klientów. Dane spółki AC, czyli jednego z największych graczy na rynku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta