Aż jedna dziesiąta polskich części do aut idzie na złom
Zakłady w Polsce muszą poprawiać jakość produkowanych komponentów. W przeciwnym razie dostawy dla fabryk aut przejmą konkurencyjni producenci części w Czechach, Turcji lub w Rumunii.
Adam woźniak
Polska należy do kluczowych dostawców części i komponentów do samochodów produkowanych w europejskich fabrykach. Według firmy analitycznej AutomotiveSuppliers.pl w 2014 r. wartość eksportu tego rodzaju produktów wyniosła 7,82 mld euro.
Tymczasem z badań kontrolującej jakość motoryzacyjnej produkcji firmy Exact Systems wynika, że aż jedna dziesiąta produkcji z polskich zakładów była w ubiegłym roku wadliwa. To może oznaczać, że wyroby wartości nawet 3 mld zł nadawały się na złom.
Jakość jest u nas przeciętna
Exact Systems skontrolował w ub.r. niemal 400 mln...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta