Internet nie wyklucza zwykłych sklepów
Jesper Brodin | Nadal będziemy w Polsce inwestować zarówno w segmencie handlu tradycyjnego, jak i internetowego. E-sklep otworzymy w 2016 r. – mówi członek zarządu Grupy IKEA.
Rz: W amerykańskiej prasie ostatnio pojawiło się kilka tekstów o tzw. pokoleniu milenijnym. Ci ludzie nie chcą kupować, wolą pożyczać tylko na jakiś czas. Chodzi o auta, ale też meble, sprzęt itp. Czy IKEA też boi się takiego trendu?
Dzisiaj trudno go nie zauważyć, faktycznie pokolenie obecnych 20- czy nawet 30-latków ma zupełnie inne oczekiwania i zwyczaje niż generacja ich rodziców. Jednak nie stało się to z dnia na dzień, w każdej grupie ewoluują przyzwyczajenia choćby związane z zakupami, ale tło jest znacznie szersze. Ma to związek np. z ciągle pojawiającymi się nowymi sposobami robienia zakupów. To już nie tylko internet, to idzie dalej, rozwijają się platformy mobilne, nie wiadomo, co czeka nas w przyszłości. Dlatego trzeba na te trendy odpowiadać.
Czy nowe pokolenie drastycznie ograniczy wydatki konsumpcyjne?
Tego bym nie powiedział. Oczywiście dopóki są młodzi i niezależni mogą żyć w małych mieszkaniach niemal bez wyposażenia. Wszystko się zmienia, gdy tworzą się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta