Biznes ma problem z uczciwością
Najlepiej oceniane cechy polskich przedsiębiorców to pracowitość i profesjonalizm, najgorzej – uczciwość i terminowość – wynika z badań Rzetelnej Firmy.
Wizerunek przedsiębiorców w oczach Polaków nie jest najgorszy. Aż 60 proc. Polaków uważa, że właściciele firm ciężko pracują (przeciwnego zdania jest tylko 12 proc.), a 57 proc., że są profesjonalni w tym, co robią (na „nie" jest 13 proc). – tak wynika z sondażu przeprowadzonego przez TNS na zlecenie Rzetelnej Firmy.
Odrobinę mniej, bo 56 proc., respondentów dostrzega oszczędność rodzimych przedsiębiorców (a według 16 proc. są rozrzutni). Kreatywność i innowacyjność zostały ocenione pozytywnie odpowiednio przez 56 proc. i 55 proc. Polaków, a negatywnie przez 16 proc. i 13 proc.
Najsłabiej wizerunek przedsiębiorców wypada pod względem rzetelności, terminowości i uczciwości – wskazań pozytywnych jest poniżej 50 proc., a negatywnych odpowiednio 19, 21 i 23 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta