Koszty bezpieczeństwa energetycznego
Terminal LNG | Za działalność gazoportu w Świnoujściu mogą zapłacić wszyscy korzystający z gazu w Polsce, gdy nie będzie on w pełni wykorzystany.
Agnieszka Łakoma
Terminal LNG umożliwiający import gazu drogą morską, znacząco poprawiający bezpieczeństwo energetyczne kraju, rozpocznie na dobre działalność w drugim kwartale przyszłego roku. Otwartą kwestią pozostaje jednak pokrycie kosztów jego działalności w sytuacji, gdy szanse na jego pełne wykorzystanie są niewielkie.
Mówił o tym wczoraj na spotkaniu z dziennikarzami prezes Gaz-Systemu, spółki nadzorującej budowę gazoportu i odpowiedzialnej za system gazowniczy w kraju. Zdaniem Jana Chadama trzeba znaleźć takie rozwiązanie, dzięki któremu cena usługi regazyfikacyjnej w terminalu w Świnoujściu „będzie akceptowalna i atrakcyjna dla jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta