Likwidacja korekty kosztów już od stycznia 2016 r.
Od nowego roku zniknie uciążliwy obowiązek pomniejszania firmowych kosztów w przypadku nieuregulowania należności za fakturę. Przedsiębiorcy mogą już zatem bez strachu przed fiskusem ustalać długie terminy płatności.
Od początku 2013 r. w podatkach dochodowych obowiązuje tzw. korekta kosztów związana z niezapłaconymi wydatkami. Jest ona bardzo dobrze znana księgowym, doradcom podatkowym, ale przede wszystkim samym przedsiębiorcom. Wprowadziła bowiem spore zamieszanie, nakazując korygowanie kosztów uzyskania przychodów o te, które nie zostały uregulowane w ustawowym terminie. Likwidacja korekty kosztów od 1 stycznia przyszłego roku jest z pewnością zmianą oczekiwaną zarówno przez pracowników biur rachunkowych, jak i samych podatników.
Na czym polega
Regulacje dotyczące korekty kosztów znajdują się obecnie w art. 24d ustawy o PIT (odpowiednio art. 15b ustawy o CIT). Zgodnie z jego treścią dla wyksięgowania wydatku z kosztów uzyskania przychodów istotny jest termin płatności, gdyż w przypadku:
– wydatków z terminem płatności krótszym niż 60 dni – korektę kosztów należy zrobić w okresie, w którym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta