Gorąca Italia wraca do formy
Włochy są piątym odbiorcą polskiego eksportu. Jak powinno się robić biznes z południowcami?
Anna Cieślak–Wróblewska
– Generalnie Włosi są bardzo przyjaźni i otwarci, choć by tego doświadczyć, trzeba pokonać początkową barierę wzajemnej nieufności – mówi Cezary Kraszewski, właściciel firmy Ambra-Casa handlującej biżuterią z bursztynu. – Nie ma co ukrywać, we Włoszech nie wszyscy działają legal artis. Jednak po latach współpracy moi partnerzy są jak rodzina, choć do biznesu podchodzą bardzo emocjonalnie. Gdy idzie źle, nie potrafią tego ukryć za profesjonalną maską, jak to robią Niemcy czy Anglicy – dodaje.
Bariera – recesja
Trzeba też przyzwyczaić się, że Włosi ściśle przestrzegają sjesty, a w weekendy w ogóle nie ma mowy o biznesie. – Za to, jak wynika z doświadczeń w mojej branży, cenią sobie przede wszystkim jakość produktów, ich desing, a nie niską cenę –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta