Odzieżowe strategie ewoluują
Sklepy dodają gratis kolejne produkty. To sposób na przyciągnięcie klientów czy oczyszczenie magazynu?
maciej rudke
W sklepach odzieżowych promocje rzędu 30–50 proc. nie robią już na klientach wielkiego wrażenia. Teraz firmy modyfikują strategie biznesowe i zaczynają stosować inny sposób przyciągania klientów: do jednego zakupionego elementu odzieży dodają gratis kolejne. Na przykład: kup kurtkę, dostaniesz parę spodni (a czasami nawet dwie).
Nowe zwyczaje
Przedstawiciele branży zwracają uwagę, że oczekiwania cenowe klientów w ostatnich latach mocno wzrosły.
– Chcą lepiej i więcej za niższą cenę, są coraz bardziej świadomi jakości i ceny, skutecznie porównują je między różnymi markami. Przez to tradycyjny porządek kalendarzowy w handlu detalicznym, oparty na sprzedaży pełnomarżowej przez trzy miesiące i kolejnych dwóch miesiącach wyprzedaży, został zaburzony – uważa Michał Wójcik, prezes Bytomia.
Przypomina, że kiedy rok temu spółka wprowadziła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta