Jak spółka może się bronić przed czarnym piarem
Każdy przedsiębiorca ma wiele instrumentów ochrony prawnej swojego wizerunku, renomy oraz prawa do klienteli i tajemnicy przedsiębiorstwa przed nieuczciwą manipulacją. Na czym one polegają?
Na rynku nieustannie konkurujących ze sobą podmiotów istnieje wysokie ryzyko, że jego uczestnicy zdecydują się na działania nieetyczne lub nawet na granicy prawa w celu osiągnięcia zysku i wyeliminowania konkurentów. Najprostszym sposobem jest negatywny wpływ na wizerunek i markę przedsiębiorcy realizowany przez rozpowszechnianie negatywnych opinii o samej spółce, świadczonych przez nią usługach lub jakości jej produktów.
Każdy przedsiębiorca, w tym również spółki będące osobami prawnymi oraz spółki osobowe, mają wiele instrumentów ochrony prawnej swojego wizerunku, renomy oraz prawa do klienteli i do tajemnicy przedsiębiorstwa przed czarnym piarem.
Co w katalogu
Ochronie prawnej podlegają, podobnie jak w przypadku osób fizycznych, szeroko rozumiane dobra osobiste osób prawnych. Katalog dóbr osobistych osoby prawnej chronionych przez prawo jest węższy niż osób fizycznych i obejmuje wizerunek danego podmiotu i ogólnie pojętą swobodę prowadzenia działalności gospodarczej w ramach wybranej branży lub profesji. Wizerunek osoby prawnej łączy się z jej dobrym imieniem i dotyka bezpośrednio takich kategorii, jak renoma i postrzeganie przedsiębiorcy przez innych uczestników obrotu gospodarczego oraz prawnego.
Przed jakimi działaniami ze strony konkurencji powinni się chronić przedsiębiorcy?...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta